Betingelser/Frakt
INFORMASJON OM FORSENDELSE OG RETUR
Forsendelse
Fast pris 49,- inntil 2 kg. ( Sendinger i Norge )
Fri frakt ved kjøp over 1000,- ( Sendinger i Norge )
Sverige og Danmark koster sending ca. 400,- Send oss en forsepørsel på dette eller andre land.
Du kan også velge postpakke til ditt nærmeste postkontor/post i butikk.
Er det ønskelig kan varene hentes i vår butikk på Granstunet. Se "om oss" for å finne adresse.
Ønsker du å sende som gave? Vi kan hjelpe deg med å sende direkte til mottaker. Vi pakker inn gaven, og du velger en annen adresse i "kasse". Ønsker du "til/fra" lapp, skriver du dette i kommentar feltet ved betaling.
Denne tjenesten er gratis hos Lille Gullkorn !
Vi pakker inn med eksklusiv gavepapir og bånd.
Vi ønsker å skåne miljøet mest mulig, slik at pakkene som sendes herfra kan være pakket i embalasje som vi selv har mottat varer i.
Leveringstid
Dine varer vil, under normale omstendigheter, sendes ut 1-3 virkedager etter vi har mottatt din bestilling. Skulle det haste, eller være spørsmål ta gjerne kontakt.
Ønsker du å hente i vår butikk, ta kontakt, slik at du forsikrer deg om at varen befinner seg i butikken.
Vi har også mulighet for ekspress levering. Se valg ved utsjekk, og pris på ditt postnummer.
Retur
Skulle du angre på kjøpet, kan du innen 14 dager fylle ut angrefristskjema, og sende varen med kopi av ordrebekreftelsen til oss. Eller kom innom en av butikkene for mulighet til å bytte i annen vare.
NB ! Brukte varer eller spesial bestillinger og graverte varer, kan ikke returneres.
Julegaver kan byttes frem til 10. Januar.
Vi tar kun i mot varer som er pakket i orginal emballasje og i samme stand som du mottok varen i. Du vil få refundert beløpet for varene eks. frakt og eventuelle gebyr så snart vi har mottatt forsendelsen i retur. (NB! Vi dekker ikke returporto).
VIKTIG: Husk alltid å sende returvarer som pakkepost, så de kan spores, og forsvarlig pakket. Ødelagte/brukte varer godtas ikke som retur.
Salgsbetingelser:
Generelt
Disse angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av selger, heretter kalt selger. Disse vilkårene gjelder for alt salg fra selger så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom.
Priser og levering
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms, f.n. 25 % dersom ikke annet er angitt.
Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.
Forsendelse
Alle leveringer skjer med Posten. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Leveringstiden er normalt 2-6 arbeidsdager (hverdager), avhengig av hvilken tid på døgnet bestillingen gjøres, og om varene er på lager.
Dersom varen blir skadet ved levering skal dette snarest meldes til selger og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet så skal du også melde dette direkte til den som du kvitterer ut pakken av.
For uavhentede pakker / brev (ved feks post oppkrav) som sendes i retur (ikke blir løst ut) blir kunde debitert for frakt/returfrakt samt service honorar pålydende 500kr eks.mva.
Selger vil aldri betale returfrakt for kunde slik at hvis kunde sender oss en pakke i retur vil kostnaden påløpe kunde og ikke selger.
Kundens plikter
Den som er registrert som kunde (18år aldersgrense) hos selger, er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra selgers side.
Bestilles gravering eller personalisering av produkter er det kjøpers plikt å opplyse riktig ønske,skrift,tegn etc.
Skal det spesiallages produkter må det være enighet om utførelse eller at Lillegullkorn får "kunstnerisk frihet".
Reklamasjon
Før feil meldes til selger, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik selger har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til selger slik at selger kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir selger melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen.
Avhjelp
Selger skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av selger, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med selger, betaler ikke selger disse utgiftene.
Angrefrist
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
Ekstraordinære forhold
Selger er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.
Endring i vilkårene
Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
Force majeur
Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er selger fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
Taushetsplikt
Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.